Evently

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

design.it conference

design.it! by Žltý

Prednáškou s rýchlym tempom (a blikajúcim DESIGN IT! slidom, ktorým si navždy kúpil naše srdcia) zaklincoval úvodný ročník našej konferencie Martin Jenča. Rovnako rýchlym tempom zhltnete aj tento rozhovor s ním o práci aj nepráci – čestné dizajnové!

D.it:  Tvoje štúdio Milk oslavuje tento rok desať rokov. Za tú dobu ste už isto ustálení v tom, čo vás baví a čomu sa v ňom venujete. Čo to je?

Ž:   Nikdy neviem, ako sformulovať odpoveď na túto otázku tak, aby neznela oficiálne ako veta z webu alebo strašne hlúpo, kedy vlastne nikto nevie, čo znamená. Ale skúsim to. Milk štúdio sa venuje vizuálnej komunikácii, brandingu a dizajnu. Snaží sa, aby vizuálna komunikácia a značky, na ktorých pracuje, boli odlišné natoľko, aby mali možnosť uspieť. To je jadro, kam svoju prácu smerujeme. 

D.it:  Čo teda potrebujú značky, aby uspeli?

Ž:   Napríklad aby hovorili správnym jazykom, spôsobom, ktorý osloví publikum, ktoré potrebujú. A aby boli jednotné naprieč všetkými komunikačnými kanálmi.

 

Najviac ma baví začiatok, kedy je potrebné identifikovať, čo treba urobiť, rozanalyzovať to a navrhnúť koncept tak, aby všetko fungovalo. Aj si osobne myslím, že ak sa do tejto časti investuje dostatok času, celá práca je urobená rýchlejšie.

 

D.it:  Máš aj nejakú víziu, kde by si chcel štúdio vidieť, keď bude oslavovať svoju 15-tku?

Ž:   Určite by som chcel, aby sme o päť rokov mali viac medzinárodných klientov a viac komunikovali smerom von. To máme našliapnuté a na tom sa snažím pracovať. Rovnako by som si želal, aby sa rozširovala a rástla naša vydavateľská činnosť, pretože je to veľmi pekná práca, ktorá vie na seba navyše aj zarobiť.

D.it:  Budeme sa na to teda tešiť. Aby sme sa ale povenovali nielen tvojmu štúdiu, ale aj tebe ako osobe – spomínaš si na to, čo ťa priviedlo ku grafickému dizajnu?

Ž:   Pekné obrázky.

D.it:  A čo ťa na ňom najviac baví?

Ž:   Mňa celkovo na práci najviac baví začiatok, kedy je potrebné identifikovať, čo treba urobiť, rozanalyzovať to a navrhnúť koncept tak, aby všetko fungovalo. Aj si osobne myslím, že ak sa do tejto časti investuje dostatok času, celá práca je urobená rýchlejšie.

D.it:  Vnímaš nejakú slovenskú značku, ktorej dizajnový koncept je navrhnutý tak, že ťa zaujal?

Ž:   Hm, nenapadá mi ani tak konkrétna značka, ako skôr štúdio, ktoré sa im venuje. Veľmi sa mi páči práca štúdia Pergamen z Trnavy, myslím, že to robia najlepšie na Slovensku. Rovnako, aj keď možno mimo vizuálnej komunikácie, ma baví prístup k dizajnu produktov značky Buffet Clothing. Síce to nie je dizajn v zmysle, v akom ho robím ja, ale je to tiež dizajn.

D.it:  Určite. Dizajn je naozaj pojem so širokým záberom. Ako na druhej strane vnímaš popkultúru?

Ž:   Popkultúra ako taká je pre mňa extrémne dôležitá vec. Niečo ako osobná energia na to, aby som sa zabavil a aby som vedel fungovať. Je veľmi nepekné pozerať sa iba jedným smerom a tváriť sa, že popkultúra neexistuje, lebo je lacná.

D.it:  Prečo?

Ž:   Myslím, že je to škoda a človek sa tým o veľa ukracuje. Aj lacná popkultúra vie byť pre mňa obohacujúca, nielen ako zábava, ale aj ako nositeľ inšpirácie a myšlienok. Preto ma aj tá úplne najhoršia popkultúra baví a považujem ju za opodstatnenú.

D.it:  Na našu konferenciu prídeš ako speaker. Ktorí speakri však na iných konferenciách najviac ohúrili teba v roli poslucháča?

Ž:   Mňa najviac oslavujú tí, ktorí nie sú grafickí dizajnéri a nerobia to remeslo, aké robím ja. Myslím si totiž, že ma to vie viac posunúť.

Je veľmi nepekné pozerať sa iba jedným smerom a tváriť sa, že popkultúra neexistuje, lebo je lacná.
D.it:  Vieš nám aj odporučiť niekoho konkrétneho?

Ž:   Napríklad na By Design Conference to bol Ryan Singer, čo je stratég z Basecampu, ktorý veľmi pekne hovoril o tom, ako rozanalyzovať a identifikovať problém a ako ho adaptovať tak, aby sa s ním dalo ďalej pracovať. Zároveň o tom hovoril spôsobom aplikovateľným aj na nepracovné, bežné veci v živote. Takže to bolo obohacujúce nielen pracovne, ale aj osobne. A potom ma ešte oslovujú speakri, ktorí sú veľmi živí, alebo drzí a prinášajú témy, ktoré sú možno na hrane. Žiadne nudné prednášky, skôr performance – to robí napríklad Eike König alebo Joshua Davis.

D.it:  Zásadná otázka na záver – je žltá tvoja obľúbená farba?

Ž:   Určite.

photo by @Jakub Kovalík

Zdieľaj